Tunaby

Alla inlägg under juni 2008

Av Annsofie - 30 juni 2008 16:43

Mitt goda städhumör försvann plötsligt när den tänkta svärsonen kommer och säger att det droppar in vatten från taket i dotterns rum. Det läcker från yttertaket ner i kutterspånet på vinden och vidare ner i hennes rum. Nu är jag INTE glad. Hade en vattenskada på avloppröret från köket i november och nu detta. Och för ca 3 år sedan var det vattenskada i badrummet. Nu får det räcka med vatten och annat elände.

Av Annsofie - 30 juni 2008 09:40

Söndagen ägnades åt att och till Surahammar och titta på marknadsdagarna en stund. Tänk vad mycket folk har i sina skrymslen som de vill sälja. Och säkert många gör jättefynd eftersom det finns saker från många tidsepoker. Det var synd bara att det regnade nästan hela tiden.


När vi kom därifrån så blev det städning både utomhus och i trädgården. Snälla M förbarmade sig över min trädgård och började klippa buskar och rensa lite över allt. Medan jag började städa lite ordenligt inne. Ska försöka få tummen ur ändan och fortsätta idag.


Jag går i väntans tider, har ett antal marsvinshonor som jag tycker skulle ha fått bebisar i helgen, men tji fick jag. De bara tittar på mig som om jag inte var klok när jag springer och kikar i deras burar. Det är JumJums Nickolina som jag tror är närmast på gång sedan Tunaby Riviera, Tunaby Mercury och Peek-a-boos Villa Villerkulla.  Jag även gått och väntat på att cuyarna ska bli dräktiga någon gång men de bara tänker på nöjet eller kastar.

Av Annsofie - 27 juni 2008 08:52

Igår var jag till H och införskaffade mig några fiskar. Vi hade jättetrevligt på hennes altan med fika och djursnack. Tack snälla för allt.


Senare på kvällen var jag hem till J och var med och planerade för marsvins SM som går av stapeln om  ca två veckor.


Idag ska jag försöka göra lite nytta hemma om det inte blir ett besök på gräsmattan i solen. Jag har inte bestämt ännu vad som kan tänkas hända. Det är så skönt med semester och inga inplanerade måsten.

Av Annsofie - 26 juni 2008 08:50

Igår var jag på ett jättetrevligt besök till A i Stockholm. Det blev mycket snack och kaffedrickande. Med mig hem fick jag nya små älsklingar som jag hoppas kommer och trivas hos mig.


Senare idag ska jag åka till H och köpa lite fiskar som hon inte kan ha kvar.


Den minsta av mina stora älsklingar hade feber i morse när han skulle iväg till sommarskolan. Det bådar inte gott för den fortsatta semestern.

Av Annsofie - 24 juni 2008 08:12

Det blev en liten miss i beräkningen igår. Jag fick återbud på två av marsvinen som var bokade. Hon var i alla fall snäll och meddelade att det hänt saker och hon kunde inte ta dem. Så jag slapp gå och vänta längre på att de skulle levereras.


I går hände ingenting egentligen tog det bara lugnt. Var bara till tippen 2 vändor med en massa skräp från marsvinsrummet och dammsög bilen efter det. Jag har ju semester så det är tillåtet och bara vara slö en dag.


Nu är det en ny dag och det blir spännande och få uppleva vad den har att ge hoppas jag.

Av Annsofie - 22 juni 2008 23:23

Då var midsommar helgen över. Jag har fått hem mina stora älsklingar från vad de nu har varit på för galej under helgen. Det är alltid nervöst innan jag har fått hem dem välbehållna.


Själv har jag i stort sett ägnat hela helgen åt och skura marsvinskåp och burar. Samt badat marsvin.  Håller på och funderar på om jag ska måla om i marsvinsrummet. Det är så förtvivlat mörkt i det rummet. Den snälla människan som har bott här innan mig har målat överdelen av väggarna samt taket mörkgult och nederdelen mörkgrått. Men det krävs en hel del insatser för att göra det. Dels så är marsvinsrummet ett provisorium eftersom jag fick vattenskada i huset i vintras och blev tvungen och få undan marsvinen från det rummet som blev vattenskadat. Samttidigt i provisoriska rummet så finns där en massa kartonger efter  min mamma som har gått bort som ska gås igenom. Det är något jag drar mig för men måste göras. Det är inte jag som har packat ner sakerna utan jag måste ställa mig och rensa om det är något som ska sparas eller inte. Mina  stora älsklingar börjar bli flyttfärdiga och frågan är vad vill de ha med sig när de flyttar någon gång. Just nu är det väldigt bekvämt att bo kvar hemma. Jag får fundera ett tag till så får vi se vad som händer.


Men nu är det dags och inta sängen så det blir inte gjort idag i alla fall.

Av Annsofie - 21 juni 2008 00:13

Efter många önskemål så har jag startat en bogg. Men hur ofta jag kommer och skriva i den är en annan sak. Min starka sida är inte och skriva texter.


Dagen har jag ägnat åt att bada mina små älsklingar och städat deras burar.


De lite större älsklingarna är ute på olika äventyr. Hoppas de har det trevligt.


Själv ska jag ta och krypa ner i bingen utan blommor och dyligt.




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards