Tunaby

Alla inlägg under oktober 2008

Av Annsofie - 31 oktober 2008 19:12

Det var jätteskönt och komma iväg på resan. Även om vi gick och lade oss före tolv eftersom min lilla son somnade efter maten så var det trevligt.


Just nu har jag tagit en paus i trimningen inför utställningen i morgon. Det ska bli så roligt och få träffa alla igen. Hoppas väglaget är någorlunda skapligt så det inte blir alltför stora överraskningar. Och om jag har tur så får jag låna en bil med bättre dubbar på än vad jag har på den jag kör.


Nu ska jag ta något gott och äta och sedan ska jag packa färdigt.

Av Annsofie - 28 oktober 2008 19:43

Nu har jag plockat ur allt ur stora sonens rum. Fy vad mycket tårar det gick åt men det måste ju göras. Det ska bli skönt och få komma iväg på en 24 timmars till Åland i morgon så jag får något annat och tänka på. Nu börjar det bli dags och tänka på vad jag ska packa ner till den resan. Och sedan när jag kommer hem är det dags och lägga sista handen vid trimningen inför utställningen på lördag.



Av Annsofie - 26 oktober 2008 19:19

Kom på att jag måste kanske ge ett livstecken ifrån mig.


Här händer inget speciellt roligt just nu som är något och rapportera om. Håller på och trimmar och badar marsvin som ska med på utställningen den 1 november.


Jag har tagit semester veckan som kommer.  Ska försöka plocka ur sonens rum och komma på något vettigt och göra av det. Vet att jag kommer att få nattgäster framöver så kanske ett gästrum vore på sin plats. Jag får fundera lite på vad det ska bli av det men sakerna som är där nu ska i alla fall bort.

Av Annsofie - 18 oktober 2008 19:46

Vi (vovven och jag) har varit på utställning idag. Vovven visades av handler M och det gick kanonbra. Vovven blev BIR-baby ålder 4-6 månader och sedan blev hon BIS-baby 2 i samma åldersgrupp. Så snacka om att vi är lyckliga. Dels uppfödaren, M och jag.


M ställde sin egen hund också och den vann sin klass och blev sedan BIS-valp 4. Så ett jättegrattis till M.



Av Annsofie - 14 oktober 2008 22:46

Har varit med vovven hem till M för att de skulle träna tillsammans inför utställningen på lördag. Och jag säger bara stackars M springa och få någon ordning på det yrvädret det kommer inte att bli lätt. Och sedan M:s hosta dessutom. Det är bara och hålla tummarna för att det går vägen. Men det ska bli jättespännande jag har inte varit på hundutställning med hund som ska ställas tidigare så det blir ytterligare en erfarenhet. Även om jag inte ska ställa hunden själv så bor den ju hos mig. Och jag måste ju lära mig hur det går till. Eftersom yrvädret förväntas ställas flera gånger och det är ju inte säkert att det går och få handler varje gång.

Av Annsofie - 13 oktober 2008 22:19

Jag förlorade honan också. Dagen efter så förlorade jag en till hona som visade sig vara dräktig med en hane som jag har saknat jättemycket. Trodde inte hon var dräktig här han gick bort men de hade tydligen lyckats. Men det ville sig inte att jag skulle få några bebisar där heller. Men men sådan är världen ibland.


Det är bara och ta nya tag och hoppas på de andra honorna som går med hanar. Och lyckas alla de så kommer det att bli väldigt många bebisar. Jag kan inte ha otur hela tiden det måste vända någon gång.

Av Annsofie - 9 oktober 2008 21:36

Det verkar inte bli några rexbebisar. Nu när jag lämnade marsvinsrummet så hade hon fått fyra döda bebisar. Jag har varit ut och plockat ett stort fång med gräs som tröst till henne.  Jag tycker så synd om dem när det kommer ut ett gäng med dödfött. Vet väl själv hur det var med förlossningar och och det var ingen höjdare. Jag fick i alla fall någon belöning för mödan men hon får bara slitet. Så lite extra gott är det i alla fall värt.



Av Annsofie - 6 oktober 2008 22:25

Idag har jag varit och lämnat en cuyhane för vidare transport till England. Det har tagit lite tid från det att han blev tingad till att det blev dags för transport men nu är tiden inne. Hoppas att han blir den överraskning som den som köpte honom önskade att han ska bli. Han ska ges bort som en present när han väl kommer över till England.


Nu ska jag försöka gå och kurerar mig från några baciller som någon försökte dela med sig igår. Känner mig konstig i näsa och hals. Fläderblomste brukar kunna vara bra så jag ska dricka en kopp nu innan jag går och lägger mig.

Ovido - Quiz & Flashcards