Tunaby

Alla inlägg under november 2008

Av Annsofie - 29 november 2008 23:53

Alla bebisar mår fortfarande bra. Det har blivit 4 kullar och jag väntar en till vilken dag som helst. Tycker det är så mysigt och gå och klämma på magen och känna bebisarna sparka därinne. Fastän just nu börjar det bli väldigt ont om plats så det rör sig inte så väldigt mycket.


Ha det bra alla där ute i världen och sov gott när det blir så dags för jag ska i alla fall sova nu.

Av Annsofie - 24 november 2008 22:06

Idag har en efterlängtad cuykull fötts Robinella och Toffee är de stolta föräldrarna till 5 st flickor.


Cuykull

Av Annsofie - 23 november 2008 15:09


En bild på kullen från i går. Den längst till höger har i alla fall rubinfärgade ögon så då får jag den till dalm av något slag men sedan är det den till vänster som ser ut och ha svart nertill på stråna och vitt upptill på stråna på kroppen eller så är den helt enkelt roan och så buffagouti på huvudet ögonen är i alla fall svarta. Just nu är jag inte sams med kameran så jag får inte till några bra ensambilder på dem. Den svarta verkar också vara brindle i cream. De är alla killar i alla fall.



Av Annsofie - 23 november 2008 10:58

Igår fick Galapagoz Cinky sina bebisar jag är inte hundra men tror att det är fyra killar i varierande färger två av dem är det inga problem med färgerna för de är black/cream och goldenagouti men sedan de två andra de visar upp en färgkarta på agoutifärger med svarta toppar och vita toppar på samma djur. En av dem är nog dessutom dalm får kolla ögonfärgen bättre i dagsljus. Bild kommer senare på underverken. Pappan är i alla fall Björnstigens Super Mario och han är dalm och därifrån kommer nog de konstiga färblandningarna.


Det finns fortfarande några tjocka magar kvar så jag får fortsätta och gå och spana efter flera bebisar. 

Av Annsofie - 18 november 2008 06:23


Måndagens kull kille, tjej, kille, tjej.

Av Annsofie - 17 november 2008 19:55

När jag kom ner till marsvinen på nu morgonen så hade Galapagoz Zini fått sin kull. två honor och två hanar. Golden/Goldenagouti, Golden/White, Goldenagouti och de white. Pappa till den kullen är High Hats Zoote. Ska försöka ta bilder i morgon kväll på den kullen.

Av Annsofie - 16 november 2008 11:31

Idag när jag kom ner till marsvinsrummet så har en kull rexbebisar fötts. Det är Galapagoz Disa the Mist Fairy som har fått sin kull med tre bebisar. Emmica´s Memory är den stolte fadern. Nu är det bara och vänta på de tre andra kullarna som ska födas de nämaste dagarna. Black Velvets Pruziluzkan fick sin kull i torsdags men hon fick inte behålla sin bebis den var dödfödd. Där var det Samaraz Centurion som var pappa och han har flyttat till England så jag kan inte göra om den kombinationen.


_________________________________


De nya små underverken två honor och hanen till höger

Av Annsofie - 14 november 2008 16:52

Har inte hunnit skriva så mycket. Min dotter har varit sjuk så vi har legat på lasarettet i två dygn och när jag kom hem så skulle allt fixas till här hemma. Sedan ska jag försöka sköta jobbet också där jag ska försöka lära mig en massa mera har någon fått för sig. Så nu är det bara och sätta igång med det också. Det är bara och inrätta sig i ledet och gå diverse kurser och på andra utbildningsmöjligheter. Men men det ska säkert gå bra det också. Kommer att få jobba hur mycket som helst framöver ett tag eftersom jag ska ta över delar av två personers jobb och innan jag har blivit av med vissa delar av det som jag har nu. Får i alla fall vara lycklig över att de tror på mig att jag har förmågan att klara av de nya arbetsuppgifterna.


Ska göra en raid hos marsvinen och städa deras burar. Och pussa om de små liven en stund för det har inte hunnits med denna vecka.

Skapa flashcards