Tunaby

Alla inlägg under mars 2009

Av Annsofie - 21 mars 2009 19:15

Idag så har jag varit på en trevlig marsvinsutställning i Kallhäll. Tack alla Norrortare för en välordnad utställning.


Det märks att jag är lite dessorienterad emellanåt det blir lite för mycket med allt jobbande. Jag hade anmält djur som är till salu och som jag inte riktigt trodde på. Och så glömde jag och anmäla de som jag verkligen trodde på. Men döm om min förvåning när den ena honan får tidernas pälsutveckling på några dagar och blir BIRj-r med 87 p och den andra honan fick 85 p. Man ska inte sluta och förvånas. Med hem följde en cuyhane som ska försöka få till lite mera cuybebisar hos mig innan han flyttar tillbaka hem till sig. Några cuytjejer har även flyttat till nya ägare.

Av Annsofie - 15 mars 2009 16:03

Har varit ute på förmiddagen och tagit mig en långpromenad i solskenet. Det var helt underbart och få ny energi och lyssna på fåglarnas sång.


Eftersom jag har fått veta att mitt dubbelarbetande kommer att pågå hela året ut så är det bara och inse att jag inte kan ha så mycket marsvin kvar. Samtidigt så vet jag inte hur det blir nästa år om jag har något jobb kvar över huvud taget. Min tanke är att jag måste helt enkelt försöka vidga mina vyer för att ha en chans till kanske något annat arbete inom företaget om nu mitt försvinner. Så hur gärna jag än vill så är det bara och ta ett beslut och det har blivit att jag väljer att minska ner på antalet rexar. Jag har ett antal favoriter som kommer att stanna i vilket fall som helst och de ingår även i mina framtida avelsplaner. Jag har därför fått ändan delvis ur vagnen och tagit bilder på en hel del djur som inte varit med på hemsidan förut. Jag har inte uppdaterat med uppgifter på de djuren utan de har bara namn bredvid bilden ännu så länge. Resten kommer vartefter jag får stunder över. Ska även ta nya bilder på ett antal djur. Finns det intresse för något av djuren så fråga gärna.




Av Annsofie - 7 mars 2009 21:51

Idag har JumJums Cassiospeia blivit mamma till tre stycken små tjejer och pappa till underverken är Vidalas Usip.



Av Annsofie - 3 mars 2009 20:52

Jag har nu börjat med den halvtidstjänsten som jag är utlånad till samt att jag har mitt ordinarie jobb också så nu är det väldigt körigt och det verkar som om jobbet jag är utlånad till  kommer att pågå längre tid än vad jag trodde från början men men det får gå. Dessutom är det roligt så jag får göra avkall på en del andra saker i stället. Det gäller att inte ställa en massa krav på sig själv som är svåra att uppnå.


Jag ska i alla fall försöka hinna trimma några marsvin och ställa ut i Kallhäll. Fastän jag ska nog bara ställa ut två för vad jag känner nu så räcker det. Får se hur många jag anmäler.



Skapa flashcards