Tunaby

Alla inlägg under april 2009

Av Annsofie - 24 april 2009 16:30

Måste visa bild på nykomlingen hos oss. Jag har funderat och funderat men nu hade jag funderat färdigt det blev en kanin. Jag som hade bestämt mig för inga mer kaniner i den här familjen men men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Såg dessa underbara kaniner på Kistamässan när jag var där och ställde ut marsvin i januari och jag blev helt förälskad. Ville bara ha men jag hade ju bestämt mig att jag inte skulle ha. Men nu blev det en i alla fall. Det lev en kille och han blir snart 4 månader och väger 2,8 kilo. Det ska bli väldigt spännande och följa utvecklingen på honom. Vad månde det bliva när han är färdigvuxen. Han är väldigt kelig och sällskapssjuk fastän vi bara har haft honom i en vecka  så kommer han genast fram och vill bli klappad när buren öppnas. Han är mycket trevligare att ha och göra med än de kaniner jag har haft förut. Festen för honom just nu är när hunden inte är hemma och han får springa lös i hela huset. Allt ska utforskas jag har fått väldigt svåråtkommliga ställen dammade denna veckan (inne i tvbänken och bakom alla prylar och sladdar som finns där) så helt plötsligt har tv-bänken blivit plockerad för ett stycke kanin. Det är lite för mycket kablar där bakom för att jag ska känna mig säker. Han har inte börjat tugga på dem ännu men det kommer säkert snart och i hela huset går det inte och kabelsanera utan han kommer och få begränsa sig till vissa ytor så småningom när han ska motionera.

Av Annsofie - 4 april 2009 10:53



Dagens present i marsvinsburarna. Peek-a-boos Villa Villerkulla och Emmicas Memory har gett mig dessa sötnosar två honor och en hane. Gissa vem som är hanen. Jag är inte nå ledsen över dagens present.

Av Annsofie - 1 april 2009 21:13

Vem i hela världen har hittat på något så dumt som sommartid. Kliva upp en timme tidigare. Hela jag är alldeles förstörd, är så trött. Jag tycket definitivt inte om och ställa om klockan det räcker så bra ändå och försöka ta sig upp på morgonen och så ska jag upp en timme tidigare ändå. Det är tur att ingen annan är uppe samtidigt med mig för då skulle de inte få det trevligt. Jag har ett fruktansvärt morgonhumör.


Har varit i Göteborg och jobbat måndag och tisdag resten av veckan blir det Eskilstuna och nästa vecka blir det Borlänge igen. Det har blivit ett väldigt resande och det gör ju inte saken bättre med att kliva upp extra tidigt blir ju ännu tröttare. Mina barn kan inte förstå att jag går och lägger mig så tidigt men vad ska jag göra sängen är så skön och de får ju sova flera timmar efter det att jag har åkt hemifrån på morgonen.


Annars rullar allting på. Cassiopeias kull växer. Trodde knappt att de skulle klara sig för de var så små men det har gått bra.

Skapa flashcards