Tunaby

Alla inlägg under juli 2009

Av Annsofie - 26 juli 2009 22:12

Här hemma händer inte mycket just nu. Går och väntar på två rexkullar som ska födas. Min kull med sex stycken bebisar i växer och frodas även om mamman till kullen inte är för vacker just nu men det är väl inte annat och vänta även om hon och bebisarna får en massa extra godsaker varje dag. Men det får samtidigt inte bli för mycket eftersom det är burkompisen som är av dem som ska ha en kull när som helst och hon får inte bli för tjock på godsaker.


I morgon bär det iväg på en Ålandskryssning det ska bli så skönt och komma hemifrån ett dygn. Skulle gärna ha åkt på en längre kryssning men tyvärr så fungerar det inte så det är bara och hoppas på att det blir bra väder och en ljuvlig kryssning. Hoppas så mycket på att det går och sitta på akterdäck och titta på Stockholms skärgård. Jag tycker den är så vacker och den ger mig sådan inre ro vilket jag behöver just nu med tanke på vad som hände för ett år sedan. Så håll tummarna för att solen skiner i Stockholms skärgård i morgon kväll.

Av Annsofie - 12 juli 2009 20:22

Äntligen är det semester men var är det fina vädret? Jag hade i alla fall tur som inte fick källaren översämmad i torsdags kväll. Var nog en av de få som inte fick det i området ca 100 st blev drabbade.


Mina sexlingar växer och frodas. Jag hjälper till och matar 3 st av dem tre gånger per dag sedan diar de för övrigt. Ladie är jätteduktig på och ta hand om allesammans hon tillåter inte att burkompisen hjälper till.


Hade en liten överraskning i en av burarna i veckan också. Jag hittade en cuybebis och jag hade inte ens sett på honan att hon var dräktigt ändå hade jag vägt henne två dagar före och inte märkt något då heller men cuyarna är väldigt duktiga på att "gömma" sina bebisar i magen under dräktighet. Många gånger syns det bara sista veckan. Det blev i alla fall en cuytjej på 179 gr.

Av Annsofie - 1 juli 2009 20:04

När jag kom ner till marsvinen och skulle titta till dem innan jag åkte till jobbet på morgonen så fick jag klia mig lite extra i ögonen. Men detta var vad jag hade i en av burarna och de är efter mina importer Lord och Ladie. Jag fick ta ut dem och kolla om jag verkligen hade räknat rätt men här är bildbeviset.


Ovido - Quiz & Flashcards