Tunaby

Direktlänk till inlägg 22 juni 2008

Slut på helgen

Av Annsofie - 22 juni 2008 23:23

Då var midsommar helgen över. Jag har fått hem mina stora älsklingar från vad de nu har varit på för galej under helgen. Det är alltid nervöst innan jag har fått hem dem välbehållna.


Själv har jag i stort sett ägnat hela helgen åt och skura marsvinskåp och burar. Samt badat marsvin.  Håller på och funderar på om jag ska måla om i marsvinsrummet. Det är så förtvivlat mörkt i det rummet. Den snälla människan som har bott här innan mig har målat överdelen av väggarna samt taket mörkgult och nederdelen mörkgrått. Men det krävs en hel del insatser för att göra det. Dels så är marsvinsrummet ett provisorium eftersom jag fick vattenskada i huset i vintras och blev tvungen och få undan marsvinen från det rummet som blev vattenskadat. Samttidigt i provisoriska rummet så finns där en massa kartonger efter  min mamma som har gått bort som ska gås igenom. Det är något jag drar mig för men måste göras. Det är inte jag som har packat ner sakerna utan jag måste ställa mig och rensa om det är något som ska sparas eller inte. Mina  stora älsklingar börjar bli flyttfärdiga och frågan är vad vill de ha med sig när de flyttar någon gång. Just nu är det väldigt bekvämt att bo kvar hemma. Jag får fundera ett tag till så får vi se vad som händer.


Men nu är det dags och inta sängen så det blir inte gjort idag i alla fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annsofie - 5 juli 2010 20:26

Så då var marsvins SM över för den här gången och nu är det bara och vänta på NM i Eskilstuna. Hade en jättetrevlig helg tillsammans med många gamla och nya vänner.    Jag ställde ut fem marsvin två texeljuniorer, en cuy och två rexar. Av texelju...

Av Annsofie - 1 juli 2010 23:42

Äntligen semester i hela 5 veckor och jag ska bara lata mig. Nästan ingenting är inplanerat och det är så skönt. Det ända som är planerat är SM till helgen i Järbo med underbara marsvinsvänner.   Annars så tuffar allt på som vanligt här hemma. Ko...

Av Annsofie - 1 april 2010 10:01

Hej alla därute.   Vad ska man tro om denna dag en känd lurardag.     I dag är nya dagen för det nya Trafikverket. Vägverket och Banverket gick i graven igår samt att vissa delar av andra transportmyndigheter har slagits ihop till ett trafiks...

Av Annsofie - 14 mars 2010 09:18

Här rullar allt på som vanligt. Vi var på utställningen i Kungsgården i går och vi hade det jättetrevlig och fick uppleva något jättekul för oss. BERGATROLLET  TOG HEM EN BIS3 FÖR JENS OCH EN BIS5 FÖR DARREN MED 90 P C FRÅN BÅDA på sin rex Berga...

Av Annsofie - 6 januari 2010 14:21

Allt är bra här. Har varit till Kista och Husdjursmässan två gånger denna veckan. Första gången var i söndags då jag hade med mig två av cuyarna för att visa och prata om dessa djur. Sedan var jag tillbaka i tisdags när jag ställde ut två av mina eng...

Ovido - Quiz & Flashcards