Tunaby

Direktlänk till inlägg 24 april 2009

Nykomling

Av Annsofie - 24 april 2009 16:30

Måste visa bild på nykomlingen hos oss. Jag har funderat och funderat men nu hade jag funderat färdigt det blev en kanin. Jag som hade bestämt mig för inga mer kaniner i den här familjen men men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Såg dessa underbara kaniner på Kistamässan när jag var där och ställde ut marsvin i januari och jag blev helt förälskad. Ville bara ha men jag hade ju bestämt mig att jag inte skulle ha. Men nu blev det en i alla fall. Det lev en kille och han blir snart 4 månader och väger 2,8 kilo. Det ska bli väldigt spännande och följa utvecklingen på honom. Vad månde det bliva när han är färdigvuxen. Han är väldigt kelig och sällskapssjuk fastän vi bara har haft honom i en vecka  så kommer han genast fram och vill bli klappad när buren öppnas. Han är mycket trevligare att ha och göra med än de kaniner jag har haft förut. Festen för honom just nu är när hunden inte är hemma och han får springa lös i hela huset. Allt ska utforskas jag har fått väldigt svåråtkommliga ställen dammade denna veckan (inne i tvbänken och bakom alla prylar och sladdar som finns där) så helt plötsligt har tv-bänken blivit plockerad för ett stycke kanin. Det är lite för mycket kablar där bakom för att jag ska känna mig säker. Han har inte börjat tugga på dem ännu men det kommer säkert snart och i hela huset går det inte och kabelsanera utan han kommer och få begränsa sig till vissa ytor så småningom när han ska motionera.

 
 
Annie

Annie

24 april 2009 21:24

Törs man säga grattis ;-) Jag såg ju också kaninerna på mässan och tyckte de var läckra!

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annsofie

24 april 2009 21:54

Tack du får visst säga grattis. Jag har en kille som sitter och knuffar med huvudet på min fot just nu och vill bli klappad. Jag är såld. För hur länge vet jag inte men just nu i alla fall. Bara det är en skön känsla.

 
Sofi

Sofi

25 april 2009 08:57

Så attans söt. Grattis till ny tillskottet.

http://kelamiza.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annsofie - 5 juli 2010 20:26

Så då var marsvins SM över för den här gången och nu är det bara och vänta på NM i Eskilstuna. Hade en jättetrevlig helg tillsammans med många gamla och nya vänner.    Jag ställde ut fem marsvin två texeljuniorer, en cuy och två rexar. Av texelju...

Av Annsofie - 1 juli 2010 23:42

Äntligen semester i hela 5 veckor och jag ska bara lata mig. Nästan ingenting är inplanerat och det är så skönt. Det ända som är planerat är SM till helgen i Järbo med underbara marsvinsvänner.   Annars så tuffar allt på som vanligt här hemma. Ko...

Av Annsofie - 1 april 2010 10:01

Hej alla därute.   Vad ska man tro om denna dag en känd lurardag.     I dag är nya dagen för det nya Trafikverket. Vägverket och Banverket gick i graven igår samt att vissa delar av andra transportmyndigheter har slagits ihop till ett trafiks...

Av Annsofie - 14 mars 2010 09:18

Här rullar allt på som vanligt. Vi var på utställningen i Kungsgården i går och vi hade det jättetrevlig och fick uppleva något jättekul för oss. BERGATROLLET  TOG HEM EN BIS3 FÖR JENS OCH EN BIS5 FÖR DARREN MED 90 P C FRÅN BÅDA på sin rex Berga...

Av Annsofie - 6 januari 2010 14:21

Allt är bra här. Har varit till Kista och Husdjursmässan två gånger denna veckan. Första gången var i söndags då jag hade med mig två av cuyarna för att visa och prata om dessa djur. Sedan var jag tillbaka i tisdags när jag ställde ut två av mina eng...

Ovido - Quiz & Flashcards